Info 22 671 00 81
Mechanika

OFERUJEMY SZYBKI SERWIS

 
  • Mechanika samochodowa - rozrządy, sprzęgła

    ROZRZĄD
    Pasek rozrządu
    odpowiada za precyzyjne i synchroniczne przeniesienie mocy w silnikach samochodowych w napędach wałków rozrządu, wałków balansowych, pomp wtryskowych.
    Zestaw Paska rozrządu zawiera:
    Pompę wody z wymaganymi uszczelkami
    Rolki napinające, prowadzące oraz uspokajające
    Śruby, podkładki, nakrętki.
    Paski rozrządu ulegają procesowi starzenia oraz zużycia, w związku z tym muszą być regularnie wymieniane.

    SPRZĘGŁO - 
     musi spełniać wiele wymagań, które w dużym stopniu przyczyniają się do komfortu jazdy, jak łagodne ruszenie z miejsca, szybka zmiana biegów, tłumienie drgań lub hałasu.
    Tarcza sprzęgła jest centralnym elementem połączeniowym sprzęgła. W połączeniu z modułem sprzęgła umożliwia rozłączanie i łączenie silnika z układem napędowym. 
    Docisk sprzęgła przenosi moment obrotowy z silnika na wałek sprzęgłowy za pośrednictwem tarczy sprzęgła.
    Łożysko oporowe jest używane do przeniesienia nacisku, wymaganego do rozłączenia sprzęgła.
    Dwumasowe koło zamachowe ( tłumik drgań) spełnia dwa zadania. Utrzymuje wieniec koła zamachowego do uruchomienia silnika i wytłumia cały układ napędowy. 
                 Sprzęgła firm LuK, SACHS, VALEO charakteryzują się doskonałym działaniem w szerokim zakresie prędkości, doskonałym przekazywaniem napędu, niewielkimi rozmiarami, minimalną siłą nacisku, wymaganą do rozłączenia oraz długą żywotnością
 
          
  • Przeglądy okresowe (np. po 10 tys. km)
    Podstawowy przegląd obejmuje wymianę oleju silnikowego i filtra oleju.
    W zależności od firmy, modelu i przebiegu lub wieku auta dochodzą pozostałe czynności również bardzo ważne:
    - wymiana filtra paliwa
    - wymiana filtra powietrza
    - wymiana płynu chłodniczego
    - wymiana płynu hamulcowego
    - wymiana świec (silniki benzynowe)
    - uzupełnienie płynu katalitycznego w autach z filtrem cząstek stałych (silniki wysokoprężne)
    - wymiana rozrządu
    - sprawdzenie stanu zawieszenia
    - sprawdzenie stanu układu hamulcowego
    - sprawdzenie stanu układu kierowniczego
    - sprawdzenie stanu układu wydechowego
    - diagnostyka komputerowa
    - sprawdzenie prawidłowego ciśnienia w oponach

     
  • Wymiana oleju  zgodnie z zaleceniami producenta, lecz także należy pilnować odpowiedniego poziomu.
     

         
 
  • Wymiana amortyzatorów, naprawa zawieszenia
    Do najczęściej ulegających awarii elementów zawieszenia zalicza się głównie:
    Amortyzator  - zalicza się przede wszystkim wybicie oleju lub gazu wypełniającego  środek amortyzatora.
    Końcówka drążka kierowniczego – element odpowiadający za połączenie zwrotnicy z przekładnią kierowniczą.
    Łącznik stabilizatora – element umiejscowiony między kolumną McPhersona, a drążkiem stabilizatora.
    Sworzeń –
    element łączący wahacz ze zwrotnicą.
    Wahacz – element, w który montowane są tuleje i sworznie.

         
  • Wymiana klocków, tarcz, szczęk, bębnów hamulcowych
     Do głównych elementów układu hamulcowego zaliczamy: pompę hamulcową, sterowanie systemu antypoślizgowego, przewody hamulcowe (sztywne i giętkie), zaciski hamulcowe, cylinderki hamulcowe, tarcze, klocki, szczęki i bębny hamulcowe.


     

         
  • Układu elektryczny hamulca; kontrola i diagnostyka
  • Wymiana płynów: hamulcowego i chłodzącego

    Płyn hamulcowy -
     przenosi duże energie. Podczas naciskania  na pedał hamulca przenosi ciśnienie hydrauliczne do układu hamulcowego. Powstaje wtedy wysoka temperatura i w ekstremalnym przypadku płyn może się zagotować jeśli rzeczywista zmierzona temperatura wrzenia w zbiorniku jest niższa, niż 180°C, płyn należy wymienić.
    Płyn chłodzący -
     trzeba co około trzy lata wymieniać płyn i odpowietrzać układ chłodzenia.

         
  • Wymiana FILTRÓW (oleju, powietrza, paliwa, kabinowych - przeciw pyłkowych)

    Zadaniem  filtra olejowego  jest ograniczenie ilości zanieczyszczeń dostających się do silnika wraz z zasysanym powietrzem oraz oczyszczanie oleju.

    Filtr oleju wymienia się zwykle wraz z olejem i uszczelką korka spustowego. Częstotliwość wymian określają normy producenta. Jest ona również zależna od sposobu i warunków eksploatacji pojazdu. Zwykle z olejem wymieniamy go co roku lub po przejechaniu 10-20 tys. km.
    Filtr paliwa jego zadaniem jest oczyszczanie paliwa,
    Wymieniamy filtr paliwa po przebiegu od 15 tys. km do 50 tys. km - w zależności od producenta.
    Filtr powietrza zabezpiecza silnik przed dostaniem się zanieczyszczeń do silnika, dokładne filtr odpowiada za oczyszczenie powietrza przed wprowadzeniem go do komór spalania to warunek prawidłowej pracy silnika i wysokiej trwałości pracujących elementów.
    Filtr kabiny zadaniem tego filtra jest oczyszczanie powietrza tłoczonego do wnętrza pojazdu. Zatrzymuje on większość pyłków roślin, zarodników grzybów, kurzu, dymu, cząstek asfaltu, drobin gumy pochodzącej ze ścieranych opon, kwarcu i innych zanieczyszczeń unoszących się w powietrzu zgromadzonym nad jezdnią. 
           
  • Wymiana naprawa układów wydechowych
    Układ wydechowy koroduje i co pewien czas powinien być kontrolowany i wymieniany, oferujemy tłumiki końcowe, katalizatory, tłumiki środkowe, złącza elastyczne tłumika, obejmy , pierścienie, uszczelki, wieszaki.
  • Wymiana świec, kabli zapłonowych
  • Serwis klimatyzacji - napełnianie klimatyzacji, odgrzybianie układu klimatyzacji, sprawdzenie szczelności klimatyzacji
     Oferujemy:
    - wymianę filtra kabinowego,
    - czyszczeniu kanałów przelotu powietrza.
    - odgrzybianiu parownika
    - układ klimatyzacji powinien być oczyszczony z wilgoci i należy uzupełnić czynnik chłodzący do wymaganego poziomu.
    Przegląd i odgrzybianie klimatyzacji zalecany jest przed rozpoczęciem okresu największych upałów.

          
  • Geometria - HUNTER 3D - kontrola regulacja sprawdzenie zbieżności kół, ustawienie geometrii samochodu, gemetria kół
    Regulacja geometrii kół ma na celu zapewnienie przyczepności samochodu oraz trwałości zawieszenia i opon.Polega na ustawieniu odpowiedniego kąta pochylenia i równoległości kół. W warsztacie reguluje się kąt zbieżności kół, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy oraz kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.

    Właściwie ustawiona geometria kół gwarantuje bezpieczeństwo, pewne prowadzenie i prawidłowe zużycie opon. 
     
  • Wymiana i naprawa, sprzedaż opon 

        
  • Sezonowe magazynowanie opon
  • Wymiana akumulatorów (test akumulatora, rozrusznika, alternatora)

          
  • Wymiana żarówek, piór wycieraczek
  • Ustawianie świateł
  • Drobne naprawy i usługi (np. montaż bagażników)

  • Wyważanie, optymalizacja kół - HUNTER (Test drogowy opon)
  • Prostowanie felg stalowych i aluminiowych - renowacja felg (malowanie proszkowe)
  • Naprawa felg aluminiowych

 

DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA I ELEKTRYKA

  • Naprawa rozruszników i alternatorów
  • Naprawa zamków centralnych
  • Naprawa alarmów
  • Odczytanie i kasowanie błędów sterownika
  • Diagnostyka ABS

 
 

Copyright 2011 AUTO Serwis Łukasiewicz